ÖFK-tv: Henrik Bellman intervjuar Simon Kroon

Idag passade Henrik Bellman på att ta mikrofonen och passande nog hittade han sin kompis Simon Kroon för en intervju. ÖFK-tv har blivit Skåne-tv för en dag. Kroon berättar för Bellman om glädjen att få spela fotboll igen.

Simon Kroon spelade inte de två första träningsmatcherna utan valde att vila då. I går mot Lyngby hoppade Kroon in i andra halvleken och gjorde några riktigt fina grejer. Det syntes att Simon var spelsugen och det bekräftar han också i intervjun med Henrik Bellman.

-Ja, det var riktigt kul att spela match igen. Jag tycker att vi gör en bra match. Jag hittade några fina passningar till den där Henrik Bellman. Det var roligt.

Idag tränade några av ÖFK-spelarna lätt medans de allra flesta hade stretchövningar och isbad på programmet. På måndag spelar ÖFK sin andra träningsmatch i Portugal, då väntar det danska topplaget Århus. Matchen spelas preliminärt klockan 12.30 svensk tid och enligt uppgift kommer C-more att sända matchen.

Vi återkommer med mer info och var matchen spelas så fort vi har fått den informationen.