ÖFK-tv: Höjdpunkter från mötet mellan Sirius-ÖFK

Var straffen som Sirius fick rätt eller inte? Här har ni chansen att se den igen plus alla höjdpunkter från matchen mellan Sirius och ÖFK i lördags. Kolla på det snygga målet som Alhaji Gero gjorde för ÖFK.

Matchen mellan ÖFK och Sirius på Studenternas i Uppsala blev spännande och bitvis dramatisk. ÖFK gjorde 1-0 i början av den andra halvleken efter en snygg framspelning från Dino Islamovic fram till Alhaji Gero som gjorde sitt första mål för säsongen.

Men Dino hade också ett gyllene tillfälle att göra 1-0 direkt i öppningen av andra halvleken och i slutet av matchen hade ÖFK också en riktigt bra möjlighet att avgöra matchen.

Men tillbaka till straffen som Sirius fick. Erik Haugan touchade Siriusspelaren lite och han föll. Domaren tvekade inte utan pekade på straffpunkten. Efter matchen har domaren Mohammed Al-Hakim konstaterar att ”det var en billig straff” men att ”ÖFK-spelaren sätter upp handen i bröstet”.

Vad tycker ni, straff eller inte? Kolla klippet ovan och avgör själva!