ÖFK-tv: Hopcutt i känslosamt farväl – hör kompisarna hylla honom

Jamie Hopcutt avslutar nu en lång karriär i ÖFK. Hans kontrakt går ut och han kommer nu att söka sig nya utmaningar. ÖFK-tv har träffat honom och här kan ni höra honom berätta om hur det gick till när han värvades till ÖFK. Ett hattrick i den testmatch som han spelade gjorde att han nu avslutar en åtta år lång tid i Östersund.

Jamie Hopcutt är en ikon i ÖFK. Han kom till klubben när avancemanget till division I var klar och sedan dess har han varit klubben trogen.

I en lång intervju här på ÖKF-tv berättar Jamie om tiden i Östersund, hur han kom hit mitt i vintern utan vinterkläder och hur tiden i Östersund har utvecklat honom som fotbollsspelare och människa.

-Jag har mycket att tacka klubben och staden Östersund för. Det har varit några underbara år här och jag har fått vara med om så mycket roligt, säger Jamie Hopcutt.

Se hela intervjun med Jamie Hopcutt i spelaren ovan. Hör också hyllningen till honom från lagkompisarna som har lärt känna den blyge engelsmannen.