ÖFK-tv: Hosam är optimistisk inför mötet med Blåvitt

På lördag eftermiddag med avspark klockan 16.00 är det dags för avspark på Jämtkraft Arena i matchen mellan ÖFK och IFK Göteborg.

-Det känns bra, hoppas att det blir mycket folk och att vi tar tre poäng, säger Hosam Aiesh.

På lördag startar ÖFK:s höstsäsong med hemmamatch mot IFK Göteborg. Det blir en match mot ett motstånd som har överraskat stort på experterna. Efter några tunga år verkar IFK Göteborg vara på gång igen.

-De har överraskat tycker jag. De har många riktigt bra spelare och det ska bli roligt att möta dem, säger ÖFK:s Hosam Aiesh inför matchen.

Spelare och ledare i ÖFK fick en ledig dag i midsommar och tränar nu för fullt inför matchen mot Blåvitt. I ÖFK är det just nu bara Charlie Colkett som inte tränar för fullt, övriga fanns idag med på träningen som pågick i nästan två timmar.

Två testspelare fanns med på träningen idag, André Österholm, 24-åring med ett förflutet i spanska tredjeligan i Coruxo. André är en offensiv mittfältare som ÖFK:s tränare Ian Burchnall vill se mer av.

Den andra testspelaren är Alex Purver som var med i testmatchen mellan ÖFK och GIF Sundsvall förra veckan. Alex ska träna med ÖFK hela denna vecka.