ÖFK-tv: Hosam berättar om varför han utgick mot Halmstad

I 41:a minuten mot Halmstad i lördags lämnade Hosam Aiesh planen och gick snabbt ut i omklädningsrummet. Nu vet vi varför.

-Jag hade varit magsjuk inför matchen och mådde inte bra, berättar Aiesh i en intervju med ÖFK-tv.

Hosam Aiesh var förra säsongens stora assistkung i Allsvenskan. Hans snabbhet, hans speed gjorde att många motståndare drömde mardrömmar om den kvicke Aiesh. Och efter det vi fick se i Spanien i matchen mot Rostov lär backarna i Allsvenskan fortsätta att få mardrömmar även kommande säsong.

Men mot Halmstad blev det inte mer än 40 minuters spel för Hosam. Han gick sedan av planen och alla undrade vad som hände. Skada eller vad? Nu berättar Hosam att det var magen som var problemet.

-Jag hade varit magsjuk inför matchen och mådde inte bra. Det brukar bli så i februari. Jag hade dålig energi och orkade helt enkelt inte.

Hosam Aiesh mår nu lite bättre, han har tränat under veckan och är nästan helt återställd. Hosams ledighet förkortades ju något eftersom han blev uttagen till att spela januariturnén med landslaget och Hosam stortrivdes att få representerade blågult.

-Det var skitkul. En ära att få representera landslaget. Sedan åkte vi till Spanien och fick tolv riktigt bra dagar där. Nu har vi ju dessutom en mängd nya spelare i truppen och det är lite spännande.

Hosam berättar att de nya killarna har tagits emot bra i gruppen och intygar att de är trevliga och har blivit väl mottagna.

-De är väldigt bra människor och duktiga fotbollsspelare!

Hosam tittar framåt mot matchen i cupen på lördag mot Karlstad och vet att det blir en svår match för ÖFK att knäcka.

-Vi vet ju att de här lagen vill gå ut spela bra mot oss. De vill göra sitt livs match mot oss och är vi inte på tårna så blir det en väldigt tuff match för oss.

Nu laddar Hosam inför matchen på lördag tillsammans med övriga spelare i truppen. En seger där och gruppsegern är inom räckhåll och därmed också en kvartsfinal i cupen.