ÖFK-tv: Hosam lovar att bjuda på fest på söndag

På söndag 7 april klockan 15.00 spelar ÖFK sin första hemmamatch i Allsvenskan mot Falkenberg. En match som många längtat efter och som nu äntligen är här.

-Jag hoppas att det kommer att bli mycket folk på läktarna, vi behöver erat stöd nu, säger Hosam Aiesh, assistkungen i Allsvenskan förra året.

Försäsongen bjöd på två hammamatcher i Svenska Cupen för ÖFK:s del, 0-0 mot Halmstad och 3-0 mot Sirius. Men nu är det allvar, nu är det Allsvenskan som gäller och match mot Falkenberg.

-Det blir roligt att spela hemma igen. Falkenberg är nykomlingar och vann i premiären. Det blir en svår match men vi ska vinna, menar Hosam.

Hosam är fortfarande sliten i kroppen efter 90 minuters spel mot AIK i söndags men säger själv att om någon dag är han av med de tunga benen och redo att springa sönder Falkenbergs försvar.

-Det känns som om Allsvenskan i år är tuffare än någonsin. Kanske den tuffaste på väldigt länge. Ingen vill åka ur serien med tanke på de nya tv-pengarna som kommer nästa år.

Just hemmapremiär i Allsvenskan är något som Hosam har sett fram emot en lång tid nu.

-Ja, jag hoppas verkligen att alla kommer på matchen och att arenan blir fylld. Det skulle vara otroligt roligt och är viktig för oss spelare. Med publiken i ryggen får vi extra energi.

-Vi lovar att bjuda på fest om ni kommer, avslutar Hosam!