ÖFK-tv: Hosam och Ronald inför Häcken-matchen

I morgon lördag spelar ÖFK hemma mot BK Häcken med avspark klockan 13.30. I dagens ÖFK-tv studio träffar ni två före detta Häcken-spelare, Ronald Mukiibi och Hosam Aiesh som pratar om varför Häcken är så bra och hur ÖFK ska besegra dem.

Mötet med BK Häcken är ett toppmöte i Allsvenskan, Häcken ligger på tredje plats, en poäng före ÖFK i tabellen och har gjort en bra säsongsstart med fyra segrar, en oavgjord och två förluster.

-Häcken är ett bra lag som har haft samma trupp en längre tid, de har haft kontinuitet, analyserar Hosam Aiesh inför matchen.

Hosam har tillsammans med Ronald Mukiibi tidigare spelat i Häcken och kan klubben hyfsat bra vid det här laget.

-Det blir en svår match men vi vet hur vi ska spela mot BK Häcken för att besegra dem, förklarar Ronald.

Här köper du biljetter till matchen mot BK Häcken.