ÖFK-tv: Hosam om matchen mot MFF och målchanserna

Hosam Aiesh fortsätter att göra bra matcher och i matchen mot MFF i söndags skapade han flera riktigt bra lägen genom sina löpningar. ÖFK-tv träffade honom efter dagens träning.

-Det är alltid roligt att spela mot Malmö, säger Hosam.

Han har spelat 13 matcher i Allsvenskan i år. Han har gjort två mål och tre assist. Hosam Aiesh är fortsatt het i Allsvenskan och i matchen mot Malmö FF hade han några riktigt bra ruscher som skapade lägen både för honom själv och för hans lagkamrater.

-Det var en tuff match mot Malmö i söndags. Vi får spela en halvtimme med 10 man och vi klarade 0-0. Det blir alltid roliga matcher att spela när vi möter Malmö FF, förklarar Hosam.

Hosam tränade idag med sina lagkompisar och tittar nu framåt mot matchen mot Eskilstuna på lördag på Jämtkraft Arena.

-Det blir kul att möta Eskilstuna. Det är också ett bra lag och de är i behov av att ta poäng för att klara sig kvar i Allsvenskan.

Se intervjun med Hosam här och dessutom bilder från matchen mot MFF.