ÖFK-tv: Ian Burchnall dagen efter 3-2 mot Falkenberg

Det är dagen efter. Spelarna är lite slitna och tränaren, Ian Burchnall ser ut att ha sovit lite mindre än vanligt denna natt.

-Jag satt och såg matchen igen när jag kom hem. Det var en jobbig match men vi gör en hel del bra, konstaterar Ian.

Många på läktarna och framför tv:n där hemma for mellan hopp och förtvivlan när ÖFK gjorde snygga mål men också släppte in några onödiga mål. Två straffar emot ÖFK, bortdömt offsidemål och tre fullträffar från de rödsvarta gjorde att hemmafansen i alla gick från matchen med ett leende på läpparna.

-Efter att ha sett matchen igen så upplever jag att vi har bättre kontroll på matchen än vad det kändes när jag stod vid sidan av planen. Vi hade bra koll på vad som hände, menar Ian Burchnall.

ÖFK hade problem med att hantera det faktum att Falkenberg gång på gång slog långa bollar in mot boxen och det blev lite rörigt inne i straffområdet.

-Det var en utmaning för oss men vi skapar ju också mycket framåt också i den sista tredjedelen och det är positivt. Min uppfattning är att det kanske såg kaotiskt ut men att vi hade bra kontroll över det som hände.

Ian menar att när ÖFK leder med 2-1 har mängder med chanser att avgöra matchen men då inte får in 3-1. Istället kommer kvitteringen i slutet av matchen vilket gör att det blir olidligt spännande på slutet.

-Men vi gav inte upp. Vi lyckades ta tillbaka momentum och avgöra matchen. Det visar på bra karaktär.

Idag tränade de spelare som inte var med i går lätt på Jämtkraft Arena. I morgon är det vila och sedan tränar laget onsdag, torsdag och fredag på Jämtkraft Arena innan laget lyfter mot Malmö på lördag förmiddag. Där nere blir det träning på naturgräs under lördagen innan matchen spelas på söndag med start klockan 17.30.