ÖFK-tv: Ian Burchnall inför första träningen på Cypern

ÖFK har precis anlänt till Cypern och det första träningslägret för året. På plats i Larnaca ska laget träna varje dag och dessutom spela en träningsmatch. ÖFK-tv kommer att sända live och bjuda på mängder av nyheter från lägret.

Laget har precis checkat in på hotellet på Cypern och hunnit äta middag. Nu är det några rörlighetsövningar som står på programmet och under onsdagen genomförs den första träningen på ön i Medelhavet.

Just nu stormar det rejält på Cypern och i morgon utlovas lite regn men klart mindre blåst.

-Hotellet verkar jättebra, träningen i morgon blir inte så tung eftersom vi hade en lång resdag idag, säger coachen Ian Burchnall på plats i Cypern.

Under veckan kommer det dock att bli lite tuffare träning och på måndag spelas en träningsmatch mot ett kinesiskt lag, Henan Jianye FC. Den matchen spelas på måndag eftermiddag lokal tid.

-När veckan här är över hoppas jag att vi ligger bra i fas och efter nästa läger är det ju dags för Svenska Cupen och matchen mot Halmstad.