ÖFK-tv: Ian Burchnall inför matchen mot Karlstad

I morgon klockan 14.00 är det avspark på Örsholmens Idrottsplats i Karlstad när ÖFK kommer på besök. Ian Burchnall och spelarna i ÖFK är redo för en svår match.

-Vi måste springa mer och komma in på ytorna bakom deras backar, konstaterar Ian inför matchen.

Karlstad BK spelar i division I och förlorade den första matchen i cupen mot Sirius med 1-2. Nu är det alltså dags för ÖFK att ta sig an ett av två lag från Karlstad i division I norra.

Ian och hans ledarstab har tittat om och om igen på matchen mot Halmstad och sett vad laget gjorde fel och hur det skulle ha varit. Analysen är rätt klar.

-Vid många tillfällen hade vi bara 1-2 spelare inne i boxen när vi skulle ha haft 4-5. Vi vill ta lite mer risk offensivt på den sista tredjedelen av planen.

Hur ÖFK spelar den sista tredjedelen är en viktig sak som har diskuterats i veckan. ÖFK dominerade spelet och skapade många chanser men den sista tredjedelen in mot straffområdet, där vill Ian se förändringar till matchen mot Karlstad.

-Jag förväntar mig att Karlstad kommer att vara starka defensivt, troligen lika bra som Halmstad var. Jag har sett matchen mellan Karlstads match mot Sirius och de spelade 5-4-1 i den matchen.

Avspark för ÖFK mot Karlstad på lördag eftermiddag klockan 14.00 och matchen direktsänds i C-more 5 med start 13.55.

På lördag morgon kan ni läsa lite mer om motståndarna Karlstad här på vår hemsida och i våra sociala medier.

Här kan du läsa mer om de andra grupperna i Svenska Cupen som alla spelar sin andra omgång i helgen.