ÖFK-tv: Ian Burchnall om framtiden och läget i laget

Från och med idag är spelarna i ÖFK lediga och ska återsamlas igen den 6:e januari. Ian Burchnall åker tillbaka till England i morgon torsdag, han har dock bråda dagar, planeringen inför nästa säsong är i full gång när det gäller träningsläger och träningsmatcher.

Totalt blir det sex veckors ledighet för spelare och de flesta ledare i ÖFK. Sex veckor med återhämtning men också planering inför nästa säsong.

-Det har varit en galen säsong där vi började riktigt bra och hade på de åtta första matcherna bara förlorat en match, mot Malmö FF. Så långt var det bra men sedan fick vi några skador och förlusterna kom en efter en, sammanfattar Ian Burchnall till ÖFK-tv.

Planeringen inför nästa säsong är i full gång, ÖFK siktar på ett längre träningsläger utomlands och dessutom några träningsmatcher hemma i Sverige innan Svenska Cupen startar 22-23 februari.

Preliminärt i cupen är att ÖFK börjar borta mot Helsingborgslaget Eskilsminne söndag 23 februari, hemmamatchen blir mot GAIS lördag 29 februari och avslutar gruppspelet med bortamatch mot BK Häcken söndag 8 mars.

Hör Ian Burchnall berätta om framtiden och läget i truppen just nu i webb-tv spelaren ovan!