ÖFK-tv: Ian Burchnall om Halmstads defensiva spel

ÖFK spelar 0-0 mot Halmstad i första gruppspelsmatchen i Svenska Cupen inför 2206 åskådare på Jämtkraft Arena.

-Vi möter ett lag som spelar bra defensivt, förklarar Ian Burchnall, tränare i ÖFK efter matchen.

0-0 hemma mot Superettanlaget Halmstad innebär att ÖFK troligen behöver vinna båda sina återstående matcher för att ha chansen att vinna gruppen och gå till kvartsfinal i Svenska Cupen.

ÖFK försökte och försökte men kunde inte rå på Halmstad som ställde upp med 4-5-1 uppställning. Bitvis backade Halmstad hem med sex sju spelare i eget straffområde.

-Det var frustrerande och de hade ingen större lust att gå till anfall. Vi hade nog säkert 85 procents bollinnehav. Men bättre lag än Halmstad kommer att komma hit och göra samma sak så vi måste helt enkelt lära oss att hantera det, menar Ian Burchnall.

Dessutom fick ÖFK två skador i första halvleken, Hosam Aiesh och Marco Weymans gick båda ut. I Marcos fall så haltade han ut men beskeden efteråt är att han bara fick en känning. Samma sak med Hosam som inte ville riskera något så här i början av säsongen.

-Vi dominerade spelet totalt, de hade svårt att ta sig ur från sitt eget straffområde och egen planhalva större delen av matchen. Den delen tar vi med oss från den här matchen.