ÖFK-tv: Ian dagen efter segermatchen – se Hosams mål på nytt

Det är dagen efter den viktiga segern mot IFK Norrköping. Spelarna i ÖFK käkade frukost tillsammans i morse och ägnar dagen åt att återhämta sig.

-Det var en skön seger men nu måste vi släppa det och börja fokusera på nästa match, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Avgörandet kom i matchens 93:e minut. ÖFK hade gjort en bra match och tagit ledningen genom Dino Islamovic innan Jordan Larsson slog in kvitteringen. Sedan kom alltså segermålet i matchminut 93.

-Vi gör en riktigt bra match mot ett bra lag. Jag är stolt över laget och den insats som vi gör, förklarar Ian Burchnall.

Men tro inte att Ian och hans ledarstab slår sig för bröstet och gottar sig i tre härliga poäng och en seger mot IFK Norrköping särskilt länge. Redan idag på frukosten vid 09.30 tog Ian till orda.

-Jag sa att nu får vi inte gotta oss åt det här längre utan titta framåt mot nästa match. Vi hade en riktigt bra träning under hela förra veckan och vi kom ut med en bra energi. Nu ska vi möta IFK Norrköping igen på söndag.

Ian såg på matchen igen i går kväll och började då analysera vad som laget gjorde bra och mindre bra. Flera av spelarna var slitna efter gårdagens seger, Eirik Haugan och Sam Mensiro gick båda ut med skador mot Norrköping men läget är under kontroll och det ska inte vara någon fara för nästa match.

ÖFK för dessutom tillbaka avstängda Tomas Isherwood och Noah Sonko Sundberg och de tre nya spelarna är också tillgängliga för spel.

ÖFK är träningslediga i morgon tisdag men tränar onsdag och torsdag denna vecka. Nästa match spelas mot IFK Norrköping på bortaplan på söndag med start klockan 17.30.