ÖFK-tv: Ian funderar inför matchen mot Molde

På söndag eftermiddag klockan 13.00 spelar ÖFK mot topplaget i norska ligan, Molde på bortaplan. Matchen direktsänds i C-more och ÖFK-tv finns med på resan. Före avfärden från Östersund funderar Ian Burchnall på vilket lag han ska ställa på benen i genrepet inför allsvenska starten.

-Det här är en viktig match, säger Ian till ÖFK-tv.

Det återstår idag nio dagar till den allsvenska starten och ÖFK:s match mot AIK på bortaplan. ÖFK blev, som ni säkert vet, utslaget redan i gruppspelet i Svenska Cupen och har inte haft någon riktig träningsmatch sedan matchen mot Sirius på Jämtkraft Arena 3 mars.

-Vi hade velat möta Rosenborg eftersom det är nära att åka över till Trondheim och spela, men Rosenborg var redan uppbokade och när vi sen fick höra att Molde ville möta oss så var det ett jättebra alternativ, säger Ian Burchnall.

ÖFK flyger till Norge i morgon lördag, en lång flygresa som går via Stockholm, Oslo innan de flyger vidare till Molde. Hemresan på söndag går via Oslo och sedan flyg upp till Trondheim och buss sista biten.

-Visst blir det en lång resa men Molde är ett riktigt bra lag och vi behöver bra motstånd i genrepet, menar Ian.

I skrivande stund är det oklart vilket lag som ÖFK åker med till Norge men under lördagen kommer besked om detta.

-Det är många spelare som vill ta en plats nu och det är glädjande, säger Ian.

ÖFK-tv åker med laget till Norge och kommer att rapportera från resan och förstås också komma med laguppställning och livesändning inför matchen på söndag. Avspark 13.00 på söndag och matchen sänds i C-more.