ÖFK-tv: Ian inför matchen mot Elfsborg

I morgon måndag spelar ÖFK borta mot Elfsborg i Borås. Idag tränade laget som vanligt och ikväll flyger ÖFK ner till Göteborg där man bor i natt.

-Det blir en tuff match mot ett lag som ligger i närheten av oss i tabellen, säger Ian.

Vi är inne i omgång nummer 20 av 30 och det är fortfarande 33 poäng kvar att spela om. ÖFK ligger inför den här omgången på en nionde plats i tabellen med 21 inspelade poäng, fyra vunna matcher, nio oavgjorda och sex förluster.

Efter oavgjort borta mot GIF Sundsvall förra helgen och en seger mot IFK Stocksund i Svenska Cupen i onsdags kväll är det nu dags för ny match för ÖFK, denna gång är det Elfsborg som står för motståndet. Elfsborg som ligger tia i tabellen men med samma poäng som ÖFK.

-Det var skönt att vi fick en poäng mot Sundsvall och segern över Stocksund var bra. Vi har haft riktigt bra träningar i veckan och nu är vi redo för att möta ett Elfsborg som är svåra att möta, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Ian luftade lite nya namn i cupmatchen och de spelare som känt sig lite slitna fick vila.

-Ronald Mukiibi och Isak Ssewankambo får båda två vila lite i den här matchen. Simon Kroon tränar för fullt men där får vi skynda långsamt. Alla vill se honom men vi vill ha honom spelbar till 100 procent i slutet av säsongen så vi får se hur vi gör med honom.

Felix Hörberg, nykomlingen från Trelleborgs FF finns med i matchtruppen som reser ner till Västkusten och matchen på Borås Arena på måndagskvällen.