ÖFK-tv: Ian laddad inför mötet med Djurgården

Efter 1-3 mot Örebro i måndags har ÖFK-spelarna fått en dag ledigt och sedan har det varit full fart på träningen. På söndag väntar ny match mot Djurgården på bortaplan.

-Vi har haft två resultat som vi inte är nöjda med men känner att vi nu är redo för att vända det, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

0-4 mot Hammarby och sedan 1-3 mot Örebro har inneburit två tunga resultat för Östersunds FK. Men nu tar man nya tag och efter några bra träningar under veckan är Ian och hans spelare redo att ta sig an Djurgården på söndag på bortaplan.

-Vi har analyserat vad vi gjorde fel och vad som gick fel i de här två matcherna och pratat med spelarna en del. Nu är vi redo för att göra en bättre match mot Djurgården, förklarar Ian Burchnall.

Djurgården har startat säsongen starkt med fem segrar, tre oavgjorda och två förluster.

-Djurgården har en mängd riktigt bra spelare i sin trupp, nu har de väl någon spelare skadad och någon avstängd. Men de har ändå en riktigt bra trupp. En svår match för oss som kan passa oss bra.

Kevin Walker är skadad efter derbyt mot AIK, norrmannen Aslak Fonn Witry är osäker på spel och dessutom är Haris Radetinac avstängd efter tre gula kort.

Trots förlusten mot Örebro med 1-3 har ledarteamet tittat på vilka positiva saker som ändå fanns i matchen mot Örebro.

-Vi skapar trots allt väldigt många målchanser. Den delen tar vi med oss till nästa match.

ÖFK tränar på lördag innan avresan till Stockholm. På dagens träning deltog såväl Aly Keita som Hosam Aiesh och Ravel Morrison. Tom Pettersson körde rehab och förväntas inte att vara tillbaka i helgens match mot Djurgården.

-Det går åt rätt håll med foten men jag är ännu inte redo för spel, säger Tom efter träningen idag.