ÖFK-tv: Ian nöjd med 3-0 mot Sirius i cupavslutningen

ÖFK vinner hemma på Jämtkraft Arena med 3-0 mot Sirius i den tredje cupmatchen. Ian Burchnall var mycket nöjd med lagets insats som var riktigt bra.

-Vi jobbar som ett lag och då blir det så här bra, säger Ian efter matchen.

Det var en match som på papperet inte betydde någonting för ÖFK. För Sirius var det däremot en match som med en seger skulle kunna ge en kvartsfinalbiljett i cupen.

ÖFK spelade klart mycket bättre än tidigare matcher i Svenska Cupen. Påhittighet och energin fanns där. Ett kraftigt snöfall och ett halt underlag gjorde att det blev riktigt jobbigt för spelarna i båda lagen att hantera bollen och händelserna på planen.

Men ÖFK vinner med 3-0 efter mål av Ravel Morrison och Dino Islamovic (2).

-Jag tycker att vi gör en riktigt bra match, vi hjälper varandra och kämpar hela tiden. Om en spelare tappar bollen så jobbar han tillbaka och tar tillbaka den. En bra insats helt enkelt, menar Ian Burchnall.

Ravel Morrison var inblandad i de två första målen, det första gjorde han själv elegant inne i boxen och vid det andra målet lyfte han bollen snyggt in till Dino Islamovic.

-Jättekul att göra spela från start, menade Ravel som fick stående ovationer av publiken på Jämtkraft Arena.