ÖFK-tv: Ian och planen för träningslägret i Portugal

ÖFK:s första träning på naturgräset i Portugal är genomförd. Det blev en lättare träning med fotbollstennis istället för en träning på fullstor plan och hårdkörning.

-Vi spelade match I förrgår och reste i går, därför tog vi det lite lugnt idag, förklarar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Tio dagars träning och dessutom två bra träningsmatcher, det är vad som väntar för spelarna i ÖFK under lägret i Portugal. Här ska det finslipas på teknik, taktik och tanken är att spelarna ska bli starkare och bli redo för att spela först och främst i Svenska Cupen men sedan också Allsvenskan.

I går reste laget ner till södra Portugal och körde ett lättare pass på gymmet efter det. Idag var det dags att beträda fotbollsplanen, en perfekt klippt matta bara fem minuters promenad från hotellet.

-Här får vi riktigt bra möjligheter att träna och bo. Vädret är bra och det ska bli roligt att få träna på fullstor plan, förklarar Ian Burchnall, direkt efter det första träningspasset.

Dagens träning blev lite enklare, många av spelarna kände av matchen mot Brommapojkarna och Ian förklarar att nu gäller det att hålla spelarna skadefria och därför blev det fotbollstennis som blev dagens träning.

-Det blev lite tävlingsmoment vilket är bra, de här killarna gillar att tävla mot varandra.

Det blev riktigt hetsigt men också många skratt. I morgon måndag är det dags för träning och lite spel på fullstor plan. Håll koll på ÖFK:s sociala medier för mer info när träningen är och följ de livesändningar som vi har från träningen.