ÖFK-tv: Ian om sina tankar efter förlusten mot Norrköping

Det är dagen efter förlusten mot IFK Norrköping och laget reste hem från Norrköping och genomförde en lättare träning på Jämtkraft Arena. Vi träffade ÖFK:s tränare Ian Burchnall vid hemkomsten till Östersund.

Det var en besviken Ian Burchnall efter matchen mot IFK Norrköping på söndagskvällen. 0-3 var inte alls något resultat som han var nöjd med och ÖFK-tränaren erkände snabbt att hans lag blev utspelade av ett taggat IFK Norrköping.

-Ja, vi blev utspelade och kom inte alls upp i den nivå som vi kan, konstaterade Ian.

Nu startar uppladdningen inför ÖFK:s match mot Malmö FF som spelas hemma på söndag eftermiddag.

-Vi ska ta med oss det som vi gjorde bra i första matchen mot IFK Norrköping tar vi med oss och det var intensiteten. Men nu ska vi träna hårt och satsa på att göra en bra match mot Malmö FF, menar Ian.