ÖFK-tv: Ian sammanfattar lägret i Portugal

ÖFK vänder idag hemåt efter elva dagars träningsläger i Moncarapacho. Ett läger där Ian och hans ledarteam fått svar på en hel del frågor som de och alla fans undrat över. Laget och spelarna har tagit steg framåt både i träning men också i matchsituationer.

Det är drygt 1,5 vecka sedan som ÖFK satte sig på bussen på väg till Stockholm. Träningslägret i Portugal började med en träningsmatch mot Brommapojkarna på Grimsta IP. En match som ÖFK vann med 4-0.

Väl i Portugal blev det mängder med kvalitetsträning på en fin träningsanläggning strax utanför Faro i södra Portugal. Här bjöds på svensk sommarvärme och perfekta planer och dessutom två riktigt bra träningsmatcher. 1-1 mot Lyngby och 1-1 mot Århus visar att spelarnas ledighet, efter förra säsongen, har ägnats åt att hålla kropparna i trim.

ÖFK känns bättre förberedda den här försäsongen än förra. Då, för ett år sedan, kom mängder av spelare in i truppen och få spelare kände varandra. Nu är det annorlunda, spelarna har minst sex månader tillsammans med allt vad det innebär.

-Vi har haft ett riktigt bra läger här nere. Vi har tränat bra och haft bra faciliteter. Dessutom har vi fått spela två träningsmatcher mot bra motstånd, förklarar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

ÖFK landar i Östersund tisdag kväll, är lediga i morgon onsdag och sedan två träningar innan det är dags för träningsmatcher mot Levanger och Umeå på Jämtkraft Arena i helgen.