ÖFK-TV: Ian tro på jämn match på Guldfågeln Arena

I kväll med start 19.00 är det avspark på Guldfågeln Arena och matchen mellan ÖFK och Kalmar FF. En arena där ÖFK aldrig vunnit tidigare i Allsvenskan.

-Förr eller senare kommer vi att vinna nere i Kalmar, säger Ian och påpekar att nu är en bra tid att bryta den trenden.

Ian och de andra i ledarstaben har tittat på Kalmars senaste matcher och fått en klar bild hur man ska vinna mot Kalmar.

-Matchen mot IFK Norrköping var riktigt bra för Kalmars del (1-2 förlust), den senaste matchen mot Djurgården när de förlorar med 0-5 var inte riktigt lika bra, förklarar Ian.

Kalmar FF har precis lagt om gräsmattan på Guldfågeln Arena och nu är det hybridgräs som gäller som underlag.

-Det blir kul att spela på en ny gräsmatta även om vi är mest vana att spela på konstgräs. Men vi fick en träning på arenan under tisdagskvällen och det kändes bra, säger Ian.

Se hela intervjun med Ian Burchnall i webb-tv spelaren ovan!