ÖFK-TV: Ian tror på tre poäng mot Falkenberg

I morgon lördag spelar ÖFK borta mot Falkenberg och Ian Burchnall berättar i ÖFK-TV om de speciella förutsättningar som gäller för honom och laget inför matchen.

-Vi ska ta tre poäng i Falkenberg. Inget snack om saken, säger Ian.

I går kom beskedet om att ÖFK och Ian Burchnall kommer att gå skilda vägar. Trots det så ska alltså Ian leda laget mot Falkenberg i väntan på att en ny tränare ska komma till klubben.

-Jag vill hjälpa klubben tills den har hittat en tränare och vi ska hjälpas åt att ta tre poäng mot Falkenberg, säger Ian Burchnall inför avresan till Falkenberg.

Laget flög ner till Falkenberg idag mitt på dagen och ska träna i Falkenberg vid ankomsten till Västkusten i kväll.

-Vi har fått ändra om lite i laget eftersom det är flera spelare som är lite slitna, Charlie Colkett, Simon Kroon, Kalpi Outtara och Felix Hörberg stannar hemma och följer inte med till Falkenberg, berättar Ian.

Det är ingen större fara med dessa spelare utan ledarteamet väljer att vila dem i denna match och alla fyra bör sedan vara redo för matcherna mot Malmö FF och BK Häcken som spelas torsdag och söndag nästa vecka!

Istället följer Bakr Abddellaoui, Adnan Catic, Henrik Bellman och Alex Purver med på resan till Falkenberg.

ÖFK flyger ner till Falkenberg och kommer att åka buss hem direkt efter matchen på lördag eftermiddag.