ÖFK-tv: Inför allsvenska starten – hur tänker spelarna?

På Söndag är det dags för den allsvenska starten säsongen 2019 och ÖFK möter AIK på bortaplan. Hur tänker spelarna inför en sån här match? 30-40 000 åskådare på läktarna och svenska mästarna som premiärmotståndare. Bobo Sollander berättar hur spelarna resonerar i såna här lägen.

Äntligen är den här. Starten för Allsvenskan 2019. ÖFK möter på söndag AIK på bortaplan och det är på förhand en mycket svår match. Men hur tänker spelarna inför premiären?

-Spelarna älskar det här. Det kan inte bli bättre. Att möte AIK borta i premiären är stort och det gäller att älska detta, säger Bobo Sollander, fd spelare i ÖFK.

Premiären brukar vara speciell för de flesta lagen, när lottningen till Allsvenskan kom i december stod det klart att ÖFK möter AIK borta i premiären, sedan väntar nykomlingen Falkenberg på hemmaplan och sedan Malmö FF på bortaplan.

-Alla spelarna har längtat efter den här dagen. Det blir något speciellt, säger Bobo.