ÖFK-tv: Inför dagens match mot Århus – Keita tillbaka

I dag klockan 12.30 svensk tid spelar ÖFK sin fjärde träningsmatch för säsongen och möter då Århus. ÖFK:s laguppställning får du först en timme före matchen startar men redan nu kan vi avslöja att Aly Keita är tillbaka i målet.

Seger mot GIF Sundsvall med 3-1, seger mot Brommapojkarna med 4-0, sedan 1-1 mot Lyngby här i Portugal och idag är det dags för den fjärde träningsmatchen för säsongen för ÖFK, denna gång mot danska Århus.

Århus ligger trea i den danska superligan och danskarna är mitt uppe i förberedelserna inför omstarten av sin serie, efter två månaders uppehåll startar danskarnas högstaliga om med matcher i ligan om en vecka. Detta är alltså genrepet för Århus som spelas idag.

Matchen startar 12.30 svensk tid och sänds i Sportkanalen och i C-more. ÖFK:s laguppställning får ni cirka en timme före avspark men redan nu kan vi avslöja att Aly Keita kommer att stå i målet idag efter en tids rehabträning efter sin axelskada.

-Ja, jag är redo. Axeln känns bra, jag har tränat på bra under lägret och det ska bli otroligt roligt att stå i mål igen, säger Aly Keita till ÖFK:s hemsida.

Keita startar matchen i ÖFK-målet, om han kommer att stå hela matchen återstår att se.

För er som är på plats i Portugal spelas matchen med start 11.30 (lokal tid) och spelas på en träningsanläggning som heter Quito Do Largo och ligger cirka 10 km väster om Flygplatsen i Faro.