ÖFK-tv: Inför omgång fem – Tom om tabelläget – Ian om täta matcher

I morgon onsdag startar den femte omgången av Allsvenskan i fotboll och för ÖFK:s del handlar det om en match på bortaplan mot AFC Eskilstuna.

-En svår match, de har ett bra lag, säger lagkaptenen Tom Pettersson.

Nykomlingarna radar upp sig för ÖFK, i första hemmamatchen mötte vi Falkenberg, i morgon onsdag möter vi Eskilstuna och nästa hemmamatch är mot den tredje nykomlingen, Helsingborg.

Men vi börjar med kommande match, den mot Eskilstuna som spelas på onsdagkvällen med avspark klockan 19.00 på Tunavallen.

-Det är en svår match, de är ett bra lag med flera intressanta spelare, säger Tom Pettersson, lagkapten.

Just nu är det väldigt tätt mellan matcherna, Eskilstuna spelade i söndags och ÖFK i fredags men redan i morgon är det alltså dags för nästa omgång.

-Det är tätt mellan matcherna nu med lite kortare återhämtning för oss. Men det ska inte vara några problem. I de stora ligorna spelar man så här tätt med flera matcher per vecka, menar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.