ÖFK-tv: Inga skador i ÖFK:s trupp – alla deltar i träning

I höstas var det väldigt många skador hos ÖFK, lägg därtill att laget hade en tunn trupp så förstår ni att det var tungt. Men det var då, just nu har ÖFK ingen på skadelistan. Alla spelare deltog vid dagens träning i Marbella.

-Ja, det ser väldigt bra ut, säger Jan Hansson, läkare som finns med i Marbella.

Vid någon match i höstas hade ÖFK bara lyckats skrapa ihop fyra avbytare. På skadesidan fanns nästan lika många spelare som det fanns på planen. Men nu ser det annorlunda ut. Alla spelare i ÖFK:s trupp finns på plats i Spanien på träningslägret, alla spelare deltog dessutom vid dagens träning som avslutades nyss.

-Ja, det stämmer. Alla känner sig pigga och jag har inte så mycket att göra just nu, säger Jan Hansson.

Jan finns här nere i Spanien om det skulle dyka upp några skador. Men ännu så länge är det lugnt och ingen som behöver behandling. Simon Kroon, som hade en jobbig höst är tillbaka i träning sedan några veckor, på lägret på Cypern körde han delvis vid sidan om men här i Spanien finns han med i bollövningar.

-Ja, han deltar och känner sig stark. Det ser jättebra ut och han har inga känningar av sin tidigare skada, förklarar Jan.

Andrew Mills, som tidigare gått skadad, deltar även han i övningar och känslan är att spelarna har tagit hand om sina kroppar under ledigheten och dessutom har de som tidigare varit skadade nu fått lite återhämtning och kan köra för fullt.

Tesfaldet Tekie, som avstod viss träning på Cypern, kör för fullt här i Marbella. Ronald Mukiibi deltar även han i vissa övningar.