ÖFK-tv: Intervjuer efter 0-0 för ÖFK mot Blåvitt

ÖFK fick med sig en poäng mot IFK Göteborg i återstarten av Allsvenskan efter en händelserik match där framför allt ÖFK:s defensiv firade stora triumfer.

-Vi hade bra koll bakåt, menade Isak Ssewankambo i ÖFK.

Med en mängd spelare borta på grund av skada – Charlie Colkett, Tom Pettersson, Jamie Hopcut, Simon Kroon, Patrick Kpozo och Jerell Sellars och två spelare på Afrikanska Mästerskapen – Aly Keita och Ronald Mukiibi och dessutom Dino Islamovic avstängd på grund av tre gula kort, ja ni förstår själva, det var svårt för Ian Burchnall att få till en full trupp.

Faktum är att Ian valde att bara kalla 16 spelare till matchen istället för brukligt 18 spelare. Nu fick unga Pontus Kindberg sitta på bänken och bara det bör ge bra vibbar hos honom i framtiden.

Första halvleken blev tuff men det skapades inga riktiga målchanser från något av lagen. IFK Göteborg har under sommaruppehållet tappat Benjamin Nygren och dessutom Junes Barnie. Dessutom var lagkaptenen, Sebastian Ohlsson skadad och kunde inte åka med till Östersund.

0-0 i halvtid och i andra halvleken började bägge lagen skapa lite fler målchanser även om det inte skapades några riktigt heta lägen.

Publiksiffran på lördagseftermiddagen gick över 5 000 åskådare, till slut kom 5 093 personer till Jämtkraft Arena. En publiksiffra som är den näst största mot Göteborg i Allsvenskan för ÖFK.

-Jag tycker att vi gjorde en bra match defensivt men att vi inte skapar så många chanser som vi borde, menar Ian Burchnall efter en poäng mot tabellfyran.

Se intervjun med Isak Ssewankambo här

Se intervjun med Thomas Isherwood här