ÖFK-tv: Isherwood besviken efter 0-2 mot Malmö FF

Thomas Isherwood har fått bra betyg av fansen och experter i de två första omgångarna av Allsvenskan i fotboll. I kväll blev det dock förslut för ÖFK mot Malmö FF på bortaplan med 0-2.

-Det var en tuff match och hela laget är besvikna nu, säger Thomas och ser deppig ut.

Tidigt i matchen syntes det att det här skulle bli en svår uppgift för ÖFK. Malmö pressade ÖFK högt upp i banan och de röd/svarta spelarna fick ingen tid på sig att bygga upp något eget spel. Malmö, som bara skrapat ihop en poäng på de två första omgångarna, var revanschsugna och skapade mängder av chanser i första halvleken.

Till slut vann Malmö FF med 2-0 över ÖFK, en helt och hållet rättvis seger.

-Det syns att Malmö är ett bra lag. De är svåra att möta här i Malmö. Vi höll bak lite och gick inte fram. Vi spelar inte vårat spel framför allt i första halvleken. I andra halvleken är vi lite bättre i alla fall, förklarar Thomas.

Thomas och hans lagkompisar deppade rejält i omklädningsrummet efter matchen. Många satt helt tysta och stilla och det sas inte många ord till varandra.

-Nu måste vi titta igenom matchen och se vad vi gjorde fel, sedan måste vi glömma det här och titta framåt mot matchen på fredag när vi möter Elfsborg hemma.