ÖFK-tv: Isherwood om heta närkamper på träningarna

Thomas Isherwood är av spelarna i ÖFK som man bara måste älska. Han kämpar, sliter, offrar sig och tvekar inte att dela ut en smäll när han behöver det.

Få glömmer väl hans glädjerus när ÖFK hade besegrat Sirius på hemmaplan och säkrat det allsvenska kontraktet. Thomas Isherwood knöt näven på innerplan och jublade och skrek:

-Vi ska ingenstans. Vi ska ingenstans!

Där och då gjorde han sig till en budbärare för ÖFK-spelarna. Där visade han vad många som älskar ÖFK kände.

Men nu är det försäsong och ny säsong. Thomas gör sin andra säsong i ÖFK-dressen och ser ut att njuta på träningarna. Mitt under passet i ÖP-hallen hör man hans röst när han skäller ut någon av lagkompisarna och talar om hur lagkompisarna ska formera sig.

-Det är hög intensitet på träningarna. Det är många spelare som slåss om platserna och det är roligt och bra. Det är försäsong och mycket kroppskontakt, menar Thomas.

Förra säsongen blev inte alls som spelarna i ÖFK hade tänkt sig. Hela säsongen var som en enda lång uppförsbacke. Men nu leker livet igen för Thomas och hans lagkompisar.

-Vi har en mycket bra plan med allt som händer runt laget. Vi får bra hjälp av fystränarna, fotbollsträningarna är riktigt bra. Ja, allt runt laget fungerar perfekt, säger han och ler.

På lördag är det dags för första matchen när ÖFK möter GIF Sundsvall på bortaplan. En match som spelas inomhus och som startar klockan 16.00 på lördag eftermiddag.

-Det blir roligt att spela mot Sundsvall och på storplan. Vi alla tittar framåt och vet att vi kan bättre än förra säsongen, avslutar Thomas.