ÖFK-tv: Isherwood segerskytt mot Falkenberg

Vem kunde tro att det var en back som skulle avgöra matchen mot Falkenberg för hemmalaget?

-Nja, jag vill göra fler mål. Nästa gång kanske med huvudet, säger Thomas som med en lyftning in i bortre hörnet såg till att ÖFK fick tre poäng med sig.

Thomas Isherwood erkänner att han inte brukar göra särskilt många mål per säsong, men nu slog han till redan i andra omgången med ett skott som letade sig in bakom Hampus Nilsson i Falkenberg-målet.

-Jag siktade faktiskt på borta hörnet. Och den gick in, jätteroligt, säger den lite tystlåtne Thomas.

Isherwood medger att laget har en hel del att jobba med i sitt spel. Den offensiva delen, som kanske inte såg jättebra ut mot AIK såg nu riktigt bra ut. Den defensiva delen däremot hade en del mer att önska.

-Vi får träna bra i veckan och sedan sikta fram emot Malmö nästa helg, säger Thomas.