ÖFK-tv: -Jag brukar göra mål mot Sundsvall

Hosam Aiesh gillar att spela Norrlandsderbyn mot GIS Sundsvall. Inför mötet på lördag, hemma på Jämtkraft Arena, har Hosam redan nu en plan klar.

-Jag ska göra mål eller assist och vi ska vinna mot Sundsvall.

Förra årets derbyn mot GIF Sundsvall slutade med seger för Sundsvall på Jämtkraft Arena med 2-1 och i Sundsvall vann ÖFK 3-2. Och faktum är att Hosam gjorde mål i båda derbyna förra säsongen.

-Ja, jag brukar göra mål eller göra assist i matcherna mot Sundsvall. Jag gillar att spela mot dem, säger Hosam, några dagar före derbyfesten mot Sundsvall.

Är det något speciellt att spela ett derby?

-Ja, självklart är det speciellt. Vi vill vinna alla matcher. Man vill verkligen vinna de här matcherna för oss själva men också för våra fans. Det brukar vara mycket folk på läktarna och härlig stämning.

Sundsvall spelade i går kväll mot Malmö FF, en match som Sundsvall förlorade med 1-2 efter bitvis fint spel.

Kolla här på Hosams mål mot Sundsvall och andra derbymål

-Jag tittade på matchen och det syntes att Sundsvall har kvalitéer. De är duktiga att rulla boll, precis som vi är. Vi vet hur de ska spela och vi vet hur vi ska stoppa dem.

Hosam har gjort tre mål och två assist mot Sundsvall i de senaste årens derby.

Räkna med bra tryck på läktarna mot lördag, avspark på Jämtkraft Arena klockan 18.00 på lördag.

Här köper du biljetter till matchen på lördag!