ÖFK-tv: Joel Cedergren längtar till ÖFK-derbyn

Bäst i Norrland! Ja kampen mellan ÖFK och GIF Sundsvall kommer den kommande säsongen bli en häftig upplevelse för alla supportrarna.

-Våra derbyn är något speciellt, säger Joel Cedergren.

GIF Sundsvall var förra årets stora överraskningslag i Allsvenskan. För precis ett år sedan, vid upptaktsträffen, tippades Sundsvall sist i Allsvenskan 2018 något som fick spelare, ledare och fans i Sundsvall att knyta näven och därmed känna revanschlust.

Joel Cedergren, tränare i Sundsvall längtar nu till premiären, en premiär där man möter Djurgården på bortaplan.

-När jag åkte till jobbet i morse sken solen och lyste in på den väg som jag körde på. Det brukar den inte göra så jag tolkar det som om vi går mot ljusare tider, menar den sympatiske Cedergren.

Nu när en ny säsong stundar tror de allra flesta experterna att Giffarna kommer att placera sig i mitten av tabellen, ÖFK tippas sluta sjua i serien och Sundsvall sluta åtta i serien.

-Vi försökte utmana ÖFK i fjol och klubben har haft en fantastisk utveckling. Stort grattis till det. Jag ser gärna att vi utmanar er i år igen.

Joel tycker att matcherna mot ÖFK, oavsett om det är hemma eller borta, är härliga tillställningar med en skön inramning.

-Det har varit bra att vi fick behålla de spelare som vi ville, vi fick in några nya spelare som kommer att höja oss.

ÖFK och GIF Sundsvall möts på Jämtkraft Arena i omgång 12, dag för den matchen är ännu inte spikad. Bortamatchen mellan Giffarna och ÖFK spelas i omgång 19.