ÖFK-tv: Kadiri är glad att säsongen nu äntligen är igång

Jordan Attah Kadiri kom till Östersund i sommarfönstret och hann på hösten med att spela nio matcher och blev faktiskt ÖFK:s näst bäste målskytt med sina tre mål.

Nu är det ny säsong och den unge Kadiri är redo för Allsvenskan på allvar.

Han är född i Nigeria i staden Idah den 11 mars 2000. Han fyller alltså 20 år några dagar efter det att ÖFK spelar sin tredje gruppspelsmatch mot BK Häcken i Svenska Cupen.

Trots sin ungdom kan vi konstatera att anfallaren Attah Kadiri redan har blommat ut till en duktig fotbollsspelare i Sverige och Allsvenskan. Det blev sex matcher från start och tre inhopp och dessutom tre mål under hösten.

Unge Kadiri kom hit på provspel och utmärkte sig snart som en snabb och effektiv anfallare. Under provspelsveckan gick han ner på knä och jublade varje gång han gjorde mål. En skön kille helt enkelt som gillar att göra mål. Nu startar han upp sin säsong i Östersund och konstaterar att trots mildvädret är det lite kyligt.

-Ja, det är lite varmare hemma i Nigeria. Men jag är glad att vara här och att få möjligheten att spela för Östersund i högsta serien. Jag har tränat på bra hemma Nigeria under uppehållet och är laddad inför säsongen, säger han när vi träffar honom efter en av träningarna i ÖP-hallen.

Han är övertygad om att ÖFK som lag blir att räkna med i årets Allsvenska.

-Ja, vi har lite mer erfarenhet nu och vi kommer att bli starka.

Tillsammans med Francis Baptiste, Jerell Sellars, Blair Turgott och Simon Kroon tillhör han anfallsgänget som ska se till att ÖFK gör fler mål än förra säsongen.