ÖFK-tv: Kadiri om sin familj i Nigeria och tacksamheten att spela för ÖFK

Jordan Attah Kadiri kom till ÖFK på testspel under sommaren 2019 och imponerade så mycket att han fick ett kontrakt med klubben. Men faktum är att han egentligen skulle ha hamnat i norska Lilleström.

Se den öppenhjärtliga intervjun med Jordan Attah Kadiri som berättar om sin uppväxt och familjen i Nigeria.

-Jag är otroligt tacksam över att ha fått chansen att spela i ÖFK. Jag trivs väldigt bra här i Östersund och det är skönt att laget känns som en familj, berättar Attah Kadiri.

Kadiri berättar också om sin stora familj hemma i Nigeria och hur han pratar med sin familj varje dag.

-Jag saknar dem väldigt mycket!

Attah berättar också om att han gillar att laga mat men att han, trots att Ludvig Fritzson tjatar, inte har testat att äta tacos ännu.

Se hela intervjun med Kadiri i webb-tv spelaren ovan!