ÖFK-tv: Keita dagen efter 0-0 – längtar till söndag och Falkenberg

Dagen efter premiären i Allsvenskan och 0-0 matchen mot AIK på bortaplan. Idag är det återhämtning som gäller för spelarna och samtidigt börjar de titta framåt mot hemmapremiären och söndagens match.

-Det ska bli kul att spela hemma, hoppas att vi fyller arenan, säger Aly Keita, målvakt i ÖFK.

0-0 mot svenska mästarna AIK borta i premiären var en bra start för ÖFK. Spelarna var dock besvikna och kände att de gjorde en bra match och att tre poäng trots allt inte var särskilt långt borta.

-Det var en bra poäng mot ett bra motstånd. Vi krigar bra i 90 minuter. Jag tycker att det var stabilt bakåt, de skapade inte så mycket men vi gör det riktigt bra, förklarar Aly Keita, målvakt i ÖFK.

Keita förklarar att visst hade AIK några vassa chanser men att han aldrig var riktigt orolig, detta trots att den fyrbackslinjen som laget ställde upp med var delvis ny.

-Tom, Sonko och jag har ju spelat tillsammans mycket så vi känner ju varandra men jag tycker att Thomas (Isherwood) och Isak (Ssewankambo) gör det riktigt bra i den här matchen.

Nu på söndag spelar ÖFK sin hemmapremiär mot nykomlingen Falkenberg. En match som Keita har längtat till ända sedan i höstas när Allsvenskan avslutades.

-Det ska bli jättekul att spela hemma igen. Oj, så jag har längtat. Jag hoppas att det kommer bli mycket folk till Jämtkraft Arena. Vi behöver allt stöd vi kan få och Falkarna och de andra fansen gör ett fantastiskt jobb. De stöttade oss nere i Stockholm i går och nu hoppas vi på bra stöd på söndag hemma, avslutar Keita.