ÖFK-TV: Keita längtar till premiären i Allsvenskan

Nu återstår det nio dagar till den Allsvenska premiären för ÖFK. I premiären väntar bortamatch mot Hammarby på Tele 2 Arena, en match som Aly Keita, lagkapten i ÖFK, ser fram emot.

-Det blir en häftig match att spela. Roligt att vi möter Hammarby i premiären, säger Keita.

Idag tränade ÖFK som vanligt i solen på Jämtkraft Arena. Detta nio dagar före den allsvenska premiären i fotboll mot Hammarby. Det var en bra träning med hög intensitet och bra stämning i truppen.

-Vi har längtat efter premiären ett tag nu. Men vi har kämpat på med träningen och jag tycker att stämningen bland grabbarna har varit bra, säger Aly Keita, ÖFK:s målvakt efter dagens träning.

Keita och hans lagkompisar har laddat inför premiären nu sedan förlusten mot BK Häcken i Svenska Cupen 8 mars. Efter det har inte ÖFK spelat en enda match, varken träningsmatch eller tävlingsmatch.

-Det är klart att det blir lite speciellt att inte ha spelat några matcher men vi har spelat 11 mot 11 på träningen och haft ett bra tempo tycker jag, menar Keita.

Keita har klarat sig utan skador på försäsongen och känner sig stark inför premiären mot Hammarby.

-Ja, det är jag. Jag har tränat på bra de senaste veckorna och känner mig redo. Se intervjun med Aly Keita i spelaren ovan!