ÖFK-TV: Keita om förändringarna i ledarstaben

Idag kom beskedet om att Ian Burchnall kommer att sluta som tränare i ÖFK men kommer att fortsätta att leda laget tills en ny tränare har hittats till klubben.

-Jag har stor respekt för Ian som tränare och som människa, säger Aly Keita, lagkapten i ÖFK.

Beskedet kom i morse vid 09.30-tiden. Efter diskussioner tillsammans med ÖFK:s sportkommitté och med ÖFK:s styrelse togs beslutet att avsluta samarbetet med ÖFK:s tränare Ian Burchnall i förväg.

ÖFK letar nu en ny tränare och Ian ska fortsätta att leda och träna laget tills klubben hittar en ny tränare.

ÖFK tränade idag som vanligt men träningen leddes av Pero Kapcevic och övriga i ledarstaben.

-Det är självklart tråkigt att det har blivit så här, vi har tagit för få poäng så här långt i serien och då får vi spelare ställa oss bakom beslutet som har tagits, säger Aly Keita, målvakt och lagkapten i ÖFK.

-Jag har stor respekt för Ian Burchnall, både som tränare och människa, säger Keita.