ÖFK-tv: Keita på väg till nytt landslagsuppdrag

Aly Keita, ÖFK:s målvakt åker till veckan på ett nytt landslagsuppdrag för sitt Guinea. Det här gången handlar det om sista matchen i kvalet till Afrikanska Mästerskapen, en turnering dit laget redan är kvalificerad till.

I sommar ska Guinea spela Afrikanska Mästerskapen, en turnering som kommer att bli en fantastisk upplevelse för de som får delta. Aly Keita hoppas att han får spela turneringen i sommar, just nu är han förstemålvakt i landslaget och den här samlingen spelas den sista omgången av kvalet till mästerskapet.

-Det här blir en bra uppladdning inför premiären i Allsvenskan mot AIK, säger Aly.

Det här är inte första gången som Aly Keita åker iväg på landslagsläger och spelar match med Guinea. Det land som han spelar för.

-Den här matchen är betydelselös för oss, men det gäller att vara på tårna ända. Vi är redan klara, det känns jätteskönt att spela utan press, nu möter vi Centralafrikanska Republiken.

Keita längtar redan till avfärden till varmare breddgrader. Efter en tid i Östersund med minusgrader och blåst på Jämtkraft Arena ska det bli skönt med lite värme menar Keita.

-Vi har ett mycket bra lag, vi gick vidare trots att det var en svår grupp. Vi har många bra spelare i vårt lag som spelar i europeiska ligor.

Afrikanska mästerskapen spelas i sommar och Keita hoppas och tror att han har en bra chans att få spela där.

-Just nu är jag förstamålvakt i vårt landslag. Men mitt fokus just nu är att vi ska vara i bra form i premiären mot AIK. Det har man sett fram emot länge nu.