ÖFK-tv: Keita redo att möta ett starkt BK Häcken i cupen

Han har hållit nollan i de två första cupmatcherna mot Eskilsminne och mot GAIS. Nu är det dags för möte mot BK Häcken på bortaplan och Keita och övriga spelare är redo för en tuff match.

Idag klockan 14.30 är det avspark på Bravida Arena och den tredje matchen i gruppspelet i Svenska Cupen för ÖFK:s del. Förutsättningarna inför matchen är glasklara, seger eller oavgjort för ÖFK och laget är klart för kvartsfinal i Svenska Cupen. En kvartsfinal som spelas nästa helg.

-Vi möter ett starkt BK Häcken i Göteborg och det ska bli otroligt roligt. Häcken är duktiga och starka. Men vi har börjat cupspelet bra och har en bra känsla i gruppen, säger Aly Keita.

ÖFK tränade i går kväll på Bravida Arena och har haft lagmöte på förmiddagen. Ledarteamet med Ian Burchnall i spetsen har bra koll på hur BK Häcken spelar och laget kommer att gå för seger, även om ett oavgjort resultat tar ÖFK till kvartsfinal.

De fyra bästa gruppsegrarna får hemmaplansfördel när kvartsfinalspelet startar nästa helg.

Här kan du se resultat, matcher och tabeller inför Svenska Cupens sista matcher.