ÖFK-tv: Keita tillbaka efter mästerskapet i Egypten

Aly Keita har återvänt till Östersund och landade sent i går kväll i Östersund efter några veckors landslagsspel med Guinea i Egypten.

-Jätterolig upplevelse men det är skönt att vara hemma igen, säger Aly Keita till ÖFK-tv.

Under förra året gick Aly Keita spela med Guinea i en mängd landskamper och kval till Afrikanska Mästerskapen. I våras kom så beskedet, du är uttagen till att spela med Guinea i Afrikanska Mästerskapen, en dröm förstås som gick i uppfyllelse.

Efter bitvis riktigt bra spel i gruppspelet gick Guinea till åttondelsfinal där det sedan blev förlust och uttåg från turneringen.

-Det blev en härlig upplevelse för mig, en härlig stämning och roligt. Men nu är jag hemma och fokus för mig är att hjälpa laget framöver i Allsvenskan, säger Keita som blev omfamnad av alla lagkamraterna på Jämtkraft Arena.

Keita landade sent i går kväll i Östersund och stod över den vanliga träningen idag men ska träna vid sidan om tillsammans med målvaktstränaren David Preece i morgon torsdag och sedan träna med laget fredag och lördag innan matchen mot IFK Norrköping.