ÖFK-tv: Kelland kvar i ÖFK i sex månader framöver

Idag blev det klart att ÖFK skrivit kontrakt med 21-årige målvakten Kelland Absolom i sex månader.

-Otroligt roligt att vara här, lite omtumlande men väldigt roligt, säger Kelland till ÖFK-tv.

Inför matchen mot Molde hade ÖFK stora problem när Aly Keita var på landslagsuppdrag, Sixten Mohlin och Andrew Mills hade skadekänningar. Då bestämde Ian Burchnall och hans tränarteam att låna in den walesiska målvakten Kelland Absolom som var kontraktslös.

Kelland fick stå i mål i träningsmatchen mot Molde och trots att han släppte in fyra mål tvekade inte Ian Burchnall genom att skriva kontrakt med Kelland i sex månader framöver.

-Just nu behöver vi Kelland, Andrew Mills behöver ett tag till innan han är tillbaka. Sixten Mohlin har lite problem med knät. Vi behöver konkurrens bland målvakterna, menar Ian Burchnall.

Kelland själv är lite i chock, från att ha varit hemma i Swansea är han nu målvakt i en allsvensk klubb och kan alltså få sitta på bänken på söndag på Friends Arena när ÖFK spelar premiären i Allsvenskan mot AIK på bortaplan.

-Ja, det är konstigt hur det kan bli. Men det ska bli jättekul att få vara med laget nu framöver, säger Kelland.

Det är ännu inte klart om Kelland blir en av två målvakter som följer med laget ner till Stockholm.