ÖFK-tv: Läget i truppen inför matchen mot BK Häcken

I morgon klockan 14.30 är det dags för avspark på Bravida Arena i Göteborg mellan BK Häcken och ÖFK. Seger eller oavgjort för ÖFK betyder att laget är vidare till kvartsfinal i Svenska cupen.

-Läget i laget ser bra ut, vi har haft en bra träningsvecka och alla är friska, säger Ian Burchnall.

BK Häcken slutade på sjätteplats i Allsvenskan förra året och enligt många är laget minst lika bra i år. Häcken har i cupen besegrat GAIS med 3-0 och Eskilsminne med 4-0 och har, precis som ÖFK, imponerat på försäsongen.

BK Häcken har nyligen lyckats knyta till sig norska spelaren Alexander Söderlund från Rosenborg. 32-åringen är en vass anfallare vann skytteligan i Norge 2015 och har dessutom gjort 32 A-landskamper för Norge.

-Alexander är duktig och honom får vi se upp med. Häcken är ett bra spelande lag som är riktigt bra, säger Ian Burchnall inför matchen.

BK Häcken fick i matchen mot Eskilsminne mittbacken Johan Hammar skadad och han är nu borta hela vårsäsongen, enligt Häckens hemsida.

ÖFK tränade igår fredag i strålande solsken och reser ner till Göteborg idag.

-Det blir enormt roligt att möta BK Häcken och vi kommer inte att fundera på att det räcker med att spela oavgjort för att gå vidare till kvartsfinal. Vi kommer att gå för seger och vinner vi kommer vi att få fördel av hemmaplan i en kvartsfinal, menar Ian.

Matchen sänds på C-more i morgon söndag med start 14.30.

Här kan du se alla matcher, resultat och tabeller för Svenska Cupens gruppspel.