ÖFK-tv: Laget tränar dagen efter 0-0 mot Blåvitt

0-0 mot IFK Göteborg i går för ÖFK och idag tränade laget lätt på Jämtkraft Arena.

-Jag tycker att vi gör en bra match defensivt och vi såg till att IFK Göteborg inte kunde göra något mål, förklarar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Det var blandade känslor hos spelarna och ledarna i ÖFK direkt efter matcher mot IFK Göteborg. Så här dagen efter träffar vi en hyfsat nöjd ÖFK-tränare på arenan vid lagets träning.

-Vi nollar seriens målgladaste lag, det är ju positivt. IFK Göteborg har haft en fantastisk start på Allsvenskan och nu får vi en poäng mot dem, så jag är hyfsat nöjd med 0-0.

ÖFK hade dessutom svårt att få till en full trupp i matchen fem skadade spelare (Colkett, Hopcut, Pettersson, Sellars, Kroon), en avstängd (Islamovic) och två spelare på Afrikanska mästerskapen (Mukiibi och Keita) så blev det bara en 16-manna trupp som ställde upp i matchen mot Göteborg.

-Vi får se hur många vi får tillbaka till matchen mot Sirus på lördag. Dino är ju tillbaka efter avstängningen, kanske kommer någon av spelarna från Afrikanska mästerskapen tillbaka och vi hoppas att några av de skadade spelarna hinner bli friska, menar Ian.

Samtidigt vet Ian Burchnall att det gäller att inte stressa och ta med de skadade spelarna för tidigt. Här gäller det att vara smarta och låta skadorna ta den tid de behöver. Annars finns risken att skadorna förvärras och frånvaron på spelarna förlängs ytterligare.