ÖFK-tv: Laget tränar igen i små grupper

Idag onsdag samlades ÖFK igen efter två veckors ledighet när spelarna haft individuella träningsupplägg och många av spelarna har varit hemma. Från och med idag tränar ÖFK i små grupper på Jämtkraft Arena i väntan på besked när laget kan träna tillsammans igen.

Corona-viruset har gjort att Allsvenskan har flyttats fram med preliminär start i juni månad. I väntan på att det ska komma nya besked när det gäller hur man ska hantera Corona i samband med träningar och matcher kommer ÖFK:s spelare inte att använda omklädningsrummen på Jämtkraft Arena utan byta om och duscha hemma istället.

-Det är bra att vi nu startar upp träningen på Jämtkraft Arena igen även om vi gör det i små grupper, säger Ian Burchnall efter dagens träningar som genomfördes i små grupper om 5-6 personer i varje grupp.

Ingen fysisk kontakt tilläts mellan spelarna utan det handlade idag om att få igång kroppen och börja med vissa bollövningar.

-Spelarna behövde två veckors ledighet för att klara av det här nu. Det blir en lång säsong med mycket matcher och troligen inte så mycket ledighet, menar Ian.