ÖFK-tv: Laget tränar inför matchen mot Örebro

Idag tränade ÖFK igen efter förlusten mot Hammarby och uppladdningen inför nästa match, den mot Örebro på måndag har startat.

-Det gäller att vara laddad inför nästa match och glömma det som hände mot Hammarby, menar Bobo Sollander.

Bobo Sollander har varit med om det som spelarna i ÖFK upplevde efter 0-4 mot Hammarby i tisdags kväll. Han berättar här om hur spelarna bör tänka för att inte fastna för mycket i det negativa.

Bobo och ÖFK förlorade i första säsongen i Allsvenskan borta mot GIF Sundsvall med 0-5 och det var en tung förlust för laget.

-Det är bara att bita ihop och tänka på hur man ska vända det här till nästa match. Ofta kan en stor förlust göra att man kämpar ännu mer i nästa, förklarar Bobo Sollander.

På skadefronten är Aly Keita på väg tillbaka, Tom Pettersson är på bättringsvägen och Hosam Aiesh har känning av en gammal skada. Ravel Morrison tränade med övriga spelare idag.