ÖFK-tv: Laget tränar och skadade spelare på väg tillbaka

I går onsdag hade spelarna i ÖFK träningsledigt och var tillbaka i träning idag igen. Flera av de skadade spelarna tränade idag, bland annat Aly Keita som körde tillsammans med Jenny Larsson och hennes team ute på Jämtkraft Arena.

Regnet strilade sakta över dagens träning och den värme som Östersund och länet upplevt under några dagar var som bortblåst. Alla spelare i ÖFK deltog i dagens träning på ett eller annat sätt. Tom Pettersson körde rehab-träning, Aly Keita körde ute på planen och till och med långtidsskadade Simon Kroon var ute och rörde på sig.

Dessutom deltog Ravel Morrison för fullt och Hosam Aiesh körde träning även han.

-Jag roligt att se dem alla här men det gäller att ha tålamod med de skadade spelarna. Det är bättre att de får vila lite extra istället för att de ska gå in och spela snabbt och sedan behöva gå av, menar Bobo Sollander, före detta spelare i ÖFK.

Bobo menar också att spelarna i ÖFK nu försöker att fokusera på de två matcherna som återstår innan sommaruppehållet. Först gäller det för ÖFK att mäta sina krafter med Djurgården på söndag på Tele 2 Arena och sedan en häftig upplevelse, nämligen derbyt mot Sundsvall lördag 1 juni klockan 18.00.

-Vi har spelat tio omgångar och vi har faktiskt sju matcher där vi har tagit poäng och så här långt bara tre förluster.