ÖFK-tv: Ledig dag – golf, shopping och Bachirou

Efter en lång resdag och sedan tre tuffa träningsdagar fick spelare och ledare i ÖFK ledigt under söndagen. Istället blev det shopping, golf och andra mindre krävande sysselsättningar.

ÖFK-tv började med att punktmarkera golfgänget som gav sig ut strax efter frukost. På hotellet där spelarna bor finns det tre olika golfbanor och bara några kilometer bort ligger världsberömda Valderama Golf Club.

Tom Pettersson, Curtis Edwards tog med sig läkaren Jan Hansson, Bobo Sollander och Shaun Constable på en 18-håls runda. En runda som visade sig bli riktigt intressant. Om man gillar snedslag blandat med riktigt bra slag förstås.

Mest intressant var nog ändå Curtis Edwards som redan vid första hålet såg ut att vilja kasta sin klubba in i buskarna. Bobo hade ett slag som studsade på asfaltbanan och flög in i bushen.

-Shaun var bäst av alla, han utklassade oss, suckade Bobo efter 18 tuffa hål.

Samtidigt var många av spelarna inne i Marbella, 45 minuters bilresa norrut efter kusten och njöt av solen och kanske käkade en glass eller tog en kaffe på något mysigt café.

Eftermiddagen avslutades för några i gänget när Malmö FF spelade träningsmatch mot ryska storlaget Krasnodar. Fouad Bachiorou spelade hela matchen i MFF som till slut föll med 0-2 i en tuff match.

-Roligt att se att ni är här. Jag ska försöka att se matchen som ni spelar på tisdag, lovade Fouad när han stod där i solskenet och passade på att hälsa till alla fans i Östersund.

Se en längre intervju med Bachirou i spelaren ovan.

I morgon måndag är det träning igen, det blir kanske inte lika hårt som tidigare med tanke på att det är match på tisdag vid lunchtid mot Dynamo Kiev.