ÖFK-tv: Lennart Ivarsson berättar om läget i ÖFK nu

Idag tillträder Lennart Ivarsson som ny VD för Östersunds Fotbollsklubb. Lennart säger själv till ÖFK-tv att han tror att ÖFK ska klara av den kris som föreningen just nu går igenom.

-Ja, självklart tror jag att vi klarar det här, annars skulle jag inte vara här, säger Lennart.

I går kväll hade ÖFK ett medlemsmöte där föreningen meddelade att det behöver komma in pengar i föreningen inom väldigt snar framtid för att undvika en konkurs.

-Jag vet att vi har ett stort arbete framför oss och just nu är det många som jobbar med att få in pengar snabbt för att klara vår likviditet, berättar Lennart Ivarsson till ÖFK-tv.

Lennart fortsätter:

-Nu måste vi klara ut det här problemet på kort sikt och sedan på lång sikt ska vi bygga upp föreningen igen. Och då ska vi bygga upp föreningen stabilt från start och då bygga den stabilt från grunden.

Lennart tillträder som vd med start idag och arbetet med att få in pengar till föreningen har pågått en tid och på kort sikt måste ÖFK få in cirka tio miljoner kronor på 1-2 veckor.

Se inslaget med Lennart Ivarsson i spelaren här ovan.