ÖFK-TV: Ludde redo för möte med Kalmar FF

Ludvig Fritzson är ÖFK:s bästa målskytt i Allsvenskan så här långt. Tre mål har han hunnit med men framför allt har han imponerat i sitt offensiva spel.

-Ja, det har gått bra i år, medger Ludde inför kvällens match mot Kalmar FF.

Förra året gick det tungt för Ludvig Fritzson. Han fick starta i fyra matcher och hoppa in i tio matcher i Allsvenskan. Förra året gjorde han inget mål i Allsvenskan.

Denna säsong har han på de första 15 omgångarna spelat elva matcher från start och hoppat in i tre matcher. Och dessutom hunnit med att göra tre mål som har varit otroligt viktiga för ÖFK.

-Det känns positivt inför matchen mot Kalmar FF, säger Ludde. Det är bra stämning och det är många i laget som är glada och mår bra. Jag har fått stort förtroende den senaste tiden och det känns roligt.

-Nu möter vi Kalmar som är ett svårt lag att möta. De har ju fått in några nya spelare, bland annat Douglas Bergqvist. Det ska bli kul att möta honom igen.

Se intervjun med Ludde i webb-tv spelaren ovan!